torsdag 31 maj 2012

Regn och rusk stoppar inte mig!

Tummen ner för dagens väder, på eftermiddagen mulnade det på och började regna.
Uppehåll när jag kom hem, men när jag väl hade bytt om och tog mig ut så hade det börjat strila igen. Men det var inget jobbigt regn utan ett mer sånt där fint sommarregn. Fördelen med det här vädret är att det blir inte för varmt och pollenhalten minskar drastiskt, men jag har heller lite värme. 

 6,5 km i 5.59- tempo idag, wohoo under 6 minuter/km, trots att jag var tvungen att stanna en gång för klockan sa till att minnet var fullt. Hade visst missat den lilla detaljen att man ska tanka ur den någon gång. 

Hemma blev det lite styrka
2*10 raka sit-ups
2*20 sneda sit-ups ( 20 åt varje håll)
10 rumplyft
2*10 ryggresningar
3*10 armhävningar (dock på knä)
2*4 utfallssteg
2*5 tåhävningar vänster ben
2*5 tåhävningar höger ben

Efter detta smakade köttfärslimpa, med rotsaker i ugn och tzatsiki underbart!

2 kommentarer:

  1. Skitbra jobbat med under 6-tempo!
    Och ja, fint, fint regn kan faktiskt vara riktigt skönt. :-)

    SvaraRadera