lördag 26 maj 2012

Lätta ben

Oj vad benen kändes lätta idag! Vilken skillnad mot hur de kändes i torsdags. Kul att det för en gångs skull känns bra och lätt att springa!

65 minuters löpning idag, med två gångavsnitt, 25 min löpning, 2 minuter gång, 20 min löpning, 2 min gång, 16 minuters löpning. Kom 10,5 km på den tiden, snittid 6.14 men tittar jag på tiderna där det bara har varit löpning så har det gått i ca 5.45-tempo.

Sprang längs med svartån, upp på en cykelbana med lång lågt lutande uppförsbacke, fortsatte in på vindlande cykelbanor i för mig ett okänt område.

Hittade tillslut mitt mål, sonens fotbollsmatch.







Vackert längs svartån!

Sol och lite moln, lite lätt vind, 20 grader ungefär när jag drog iväg. Perfekt!

Sprang i löparkjol, linne, mina gamla asics 12 och ett vätskebälte.

2 kommentarer:

  1. Åh, vilken härlig känsla. Vill också känna så! Nästa gång kanske... :-D

    SvaraRadera
  2. Fungerar som bra morot till att fortsätta med att springa :)

    SvaraRadera