tisdag 29 maj 2012

10*150 meter intervaller!

Äntligen intervallpass!

2 km uppjogg i 6.14 -tempo. Efter det lite stretchning.
Sen var det dags för intervallerna, 10 stycken skulle rivas av, varje intervall 150 meter, efter intervallen 10 sek. ståvila, sen lugn jogg tillbaka 150 meter. Tempot skulle ligga runt 4.20/km.

Intervall 1, 4.16- tempo. Bra teknik, roligt att springa lite fort
Intervall 2, 4.36-tempo, svårt med tekniken den här gången.
Intervall 3, 4.28- tempo, nu börjar det bli flåsigt.
Intervall 4, 4.18- tempo, tänkte teknik, teknik, lyft på benen!
Intervall 5, 4.21-tempo, mer tekniktänk, samt att nu är hälften sprungna.
Intervall 6, 4.21- tempo. Tungt men det går!
Intervall 7, 4.24- tempo, kände att jag tappade lite teknik...
Intervall 8, 4.27-tempo, nu är det tungt och pannbensträning...
Intervall 9, 4.08-tempo....
Intervall 10, 4.20-tempo, förvånad över att det var sista intervallen, hade tappat räkningen. Tur klockan håller koll på mig!
Ett litet förtydligande, mest för mig själv, intervalltiderna är ju såklart per km. Varje intervall tog mellan 37-40 sekunder att springa!
2 km nedjogg i 6.30- tempo, det var tungt men jag försökte fokusera på vad jag lärt mig på löptekninksträningarna.
Passets totala längd, 7 km!
Sprang med stödstrumpor idag, mest för att prova igen då jag har lite blandade erfarenheter från det. Vet inte om det kändes annorlunda under passet, men benen känns piggare efter passet.



3 kommentarer:

  1. Vad hände där vid intervall nr 9...?!
    Tokbra gjort! :-D

    SvaraRadera
  2. Jag vet inte vad som hände... Tänkte massor på teknik och vevade på med armarna!!!

    SvaraRadera
  3. Fick lite extra vila ca 10 sek innan nionde, det kom en bil precis när jag skulle springa iväg, kom jag precis på....:)

    SvaraRadera