söndag 20 maj 2012

Långpass

Laddade med havregrynsgröt och en kopp kaffe när jag vaknade, satte sen en bröddeg som skulle få jäsa medan jag var ute och sprang.
Soligt, varmt, valde korta tights men långärmad tunn tröja, glajjor och de nya nimbus 13.
65 minuters pass, 25 minuters löpning, 2 minuters gång, 20 minuters löpning, 2 minuters gång, 16 minuters löpning, så var planen.
Första 33 minutrarna gick bra, sen kom uppförsbacken utan dess like, sprang uppför halva, var sedan tvungen att gå, vaderna bara skrek " AJ", då seglade det förbi en man med lätta steg uppför backen. Respekt! Stretchade vaderna på toppen av backen, sen gick det bra att springa, till 43 minuter, då började fötterna att domna bort.
Sprang på tills 47 minuter när det var dags att gå i två minuter. Hade ingen känsel i fötterna, slängde mig ner på backen efter 47 minuter, snörade av mig skorna, skakade ner blod i fötterna, knöt på skorna, men inte lika hårt.
Sprang hem de sista 16 minutrarna, då kom jag in i löparruset, så häftig känsla!
Snittempo 6.14/km, totala passet 10.43 km. Känns bra!

Efter passet smakade nygräddat bröd, juice och en kopp kaffe bra.

2 kommentarer:

  1. Bra avslutning på passet då i alla fall! Du får inte knyta lika hårt nästa gång. ;-)

    SvaraRadera