torsdag 24 maj 2012

6 km lätt distanspass

6 km lätt distanspass idag. Undrar vad som menas med lätt? Om det ska vara lätt för mig så är det promenad. Men jag gick inte idag, utan jag sprang. Bestämde mig för att springa i skogen, längs långa slingrande grusvägar och ett par kilometer på en smal slingrande stig där jag verkligen fick lyfta på fötterna. Det är bra att springa på stigar för då glömmer jag bort att jag är trött och att benen känns tunga. För det var så de kändes idag.
Men jag genomförde passet och kände mig nöjd när jag var hemma igen. 24 grader varmt ute, vindstilla, blå himmel = löparkjol och t-shirt, hade kunnat haft linne på mig.
6 km på 38 minuter, vilket är ok då det inte var asfalt.
Hemma körde jag styrketräning
2*10 raka situps
2*10 sneda situps
10 rumplyft ( ska vara bra för de djupa magmusklerna)
2*10 rygglyft
2*10 armhävningar
10 tåhävningar/ ben
2*6 utfallssteg.
Sen skön stretch på det.
Till middag idag åt vi god köttfärspaj från Linas matkasse, och sen njöt vi av fantastisk rabarberpaj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar