tisdag 31 juli 2012

Stegrande transportlöpning

Fick åka med grannen till jobbet imorse, så då passade jag på att ta med mig löparkläderna för att ta mig springades hem. Det var dags för veckans stegrande distanspass.

Började med 2 km uppvärmning, benen kändes rätt pigga och jag har lite svårt med det där att springa lite långsammare i början, övar på det. Sen 2*100 meter koordinationslopp. Sem vr det då dags för 6 km med stegrande fart, efter 2 km, kramp i vaden och liten känning i höger benhinna, stannar stretchar, sen är det bara att springa igen för annars kommer jag ju inte hem. Ytterligare 4 lite snabbare kilometrar, sen avslutningsvis 2 km nedjogg, totalt 10,2 km.

Passet i siffror
Uppvärmning 2 km, på 12.08 min, snitt 6.04 min/km
Stegrande efter det då
1:a km 5.42 min
2:a km 5:55 min
3:e km 5:49 min
4:e km 5:53
5:e km 5:30
6:e km 5:21
2 km nedjogg på 12 min, snitt 6 min/ km.

Tanken var att de två sista km skulle gå ner mot 5:20 så jag känner mig ganska nöjd.

Väl hemma lite styrketräning!


2 kommentarer: