fredag 13 juli 2012

Jaaaa!

Bestämde mig imorse för att inte springa backintervaller, benen kändes lite trötta, och så tänkte jag att det skulle påverka morgondagens tänkta långpass. Ville dock springa lite innan det var dags att sätta sig i bilen för hemresan på 8 timmar idag.

Sprang istället längs vägen, vilken är rätt kuperad, totalt blev det åtta ganska långa och sega uppförsbackar längs rundan. Planerade att springa ca 6 km, men vid tre kändes benen ganska pigga och jag tänkte att 500 meter till innan jag vänder det orkar jag.

Tryckte på ordentligt i backarna, struntade helt i att kolla hur fort jag sprang under passet, det kändes inte viktigt idag.

Blev glatt överraskad när jag stängde av klockan vid stugan, 7 km på 39.18, WHAT? Kollade snitt-km-tiden, 5.37 min/km.

Helt klart fartrekord för mig på så här långt pass! Nöjd, japp!



2 kommentarer:

  1. Du ska vara toknöjd!
    Jag hade också en bra känsla igår. Något i luften? Eller så är vi bara bäst, du och jag! ;-)

    Kram!

    SvaraRadera
  2. Vi är nog bara bäst ;) hihi

    SvaraRadera