söndag 8 juli 2012

Korta snabba intervaller

Första löppasset för i år i de norrländska skogarna. Backintervaller vad det som stod på schemat.

Började med att värma upp i 3.1 km i väldigt långsamt tempo, 6.19. Benen kändes trötta och svarade inte alls på löpningen som de brukar.

Stannade vid en backe som var brant men inte så lång, det tog ca 25 sek att springa uppför, så jag sprang 15 intervaller med nedjogg totalt blev det 2km och 250 meter, fick inte upp någon vidare fart i backen heller, snittade runt 6- tempo. Var spyfärdig efter de två sista intervallerna. Sen hem
på mycket trötta ben, 2.1 i 6.10- tempo.

Fanns idag alltså ingen fart i kroppen. Börjar nu fundera på varför jag håller på med löpning?

Avslutade med att jogga 500 meter ner till badplatsen och slängde mig i det iskalla vattnet, burr!





Dagens backe, underlaget var rätt mjukt.



Hopp i bara....

3 kommentarer:

  1. För det första är det svårt att få upp något tempo att tala om i branta backar (tycker jag).
    Backintervaller är väl mer för att få upp flås, mjölksyratröskel och styrka i benen? Är det snabbare tempo är det väl kortare intervaller på flacken, om jag förstått det hela rätt.

    Tycker du gjorde ett kanonjobb! Att springa intervaller, oavsett sort, till man mår illa är ju ett tecken på att man verkligen har gett ALLT!

    Kram

    SvaraRadera
  2. Tack för ditt pepp! Det värmer :) visst är det väl så med backintervaller att det ska ge benstyrka och löpteknik.

    SvaraRadera
  3. Förstår precis din känsla! Har tyvärr tänkt så jag med? Varför? Inte ens springa är jag duktig på!

    Tror det är så med allt, att vissa dagar funkar det inte lika bra.
    Det är då man får plocka fram de bra dagarna, och suga lite på den känslan man hade då.

    Lyft fram de bra dagarna!
    Försök lägga d mindre bra bakom dig. Enda anledningen att titta på dom turerna, är om msn tror att man kan dra lärdom av dom.
    Annars, släpp det!

    (ska försöka lyssna på mitt eget räd) :-)

    Jag tycker iaf att du är fantastiskt duktig!

    SvaraRadera