måndag 16 juli 2012

Idag är en annan dag

Igår var jag lat, orkade inte ta mig ut och springa, hittade på en massa andra saker istället, typ en lång promenad i skogen för att leta svamp.


Hittade en fantastisk liten brygga vid vattnet, dock inget badväder.

Gjorde en deal med mig själv i soffhörnet igår, imorgonbitti går du upp, äter din gröt, klär på dig löparkläderna och sen springer du.

Sagt och gjort!

Sprang längs en lång skogsväg de första fem km, kom fram till ett elljusspår, sprang längs det ytterligare fem km, ett tag var jag nog lite vilse, men tänkte att jag kommer väl ut någonstans om jag följer spåret. Det gjorde jag, då var det dags att springa hemåt, sprang längs asfalterad väg de sista 4.4 km vilka också blev de snabbaste km. Fast det är ju inte så konstigt, slät fin mark och endast två små uppförsbackar.

Känslan var lätt, kände mig stark vid 12-13 km kändes som att jag hade orkat springa längre. Men vid 14.4 var jag hemma och tänkte att det är bra att sluta med en sån skön känsla.

14.4 km med ett medeltempo på 6.31 min/km. De i skogen sprangs nog på närmare 6.50-7min/ km medan de på asfalt låg under 6-minuterstempot.


1 kommentar:

  1. Härligt långpass!
    Så där tänker jag (oftast) också: "Följer jag den här stigen så kommer jag ju ut någonstans". Varför skulle annars stigen finnas liksom?! :-D

    Kram

    SvaraRadera