söndag 22 juli 2012

Lånpasset blev soffpasset

Semestertider betyder att det händer trevliga saker som man inte alltid planerar. Så blev det igår, vi blev överbjudna på middag till vänner på kvällen. Hur trevligt som helst, med massor med god mat och gott vin. Det blev sent, inte hemma förrän halvfyra imorse, så dagens långpass har varit ett soffpass istället. Är alldeles för trött och så vet jag att kroppen behöver vila efter gårdagskvällen.

Börjar jobba nästa vecka, så nu är det slut med slarvandet med träningspassen fram till halvmarathon. Vill inte stå där på startlinjen och känna att jag borde ha sprungit mer, tränat hårdare. Samtidigt är jag ju bara en glad motionär som försöker hålla igång för att må bra, så egentligen borde jag ju vara nöjd om jag kommer runt de där ca 21 km i mitten av september, men...... Den där tävlingshjärnan spökar ändå.

Men ingen mer slarvande med löpning from onsdag. Imorgon och på tisdag är jag i Göteborg med dottern, och löparkläderna stannar tyvärr hemma, dottern vill inte springa och hon vill inte vara själv på hotellet.

1 kommentar:

  1. Känner igen det där med semester och slarv.. Det är kass ju. Men du är inte ensam om det! :-P

    SvaraRadera