tisdag 3 juli 2012

Återhämtningsvecka

Skönt ord, eller hur, återhämtningsvecka!

Det är det den här veckan enligt "mitt" halvmaraprogram. Så jag hoppar på det, fast jag inte sprungit helt enligt schema förra veckan när jag var krasslig.

Så dagens pass enligt schema, 5 km på 32 minuter + styrka. Det blev 5.3 km på 31.46, lyckades återigen att hålla under 6-minuterstempo ( kan det vara så att träning ger resultat?). Sen blev det 20 minuters styrka enligt programmet, situps, sneda situps, ryggresningar, armhävningar, plankan, utfallssteg och tåhävningar.

Varmt idag, sol från klarblå himmel och termometern visade 27 grader när jag drog iväg. Inte van vid att springa i sån värme, men det är väl kanske bra att vänja sig med det också. Hellre varmt än regn och iskalla vindar.






1 kommentar:

  1. Härligt med återhämtning!
    Jag tror mina 4 dagar i sthlm gjorde gott också. :-D

    SvaraRadera