tisdag 19 november 2013

Långpass

Ledig dag, då passar det ju att springa lite längre eftersom man kan springa i dagsljus.

Har varit sugen på att springa Black river run-banan. Tänkte att det skulle nog bli ca 18 km om jag sprang hemifrån.

Packade min vätskerygga med vätska (såklart) en gel och ipoden.

Valde mina la sportiva skor idag, då en del av banan, enligt rykten skulle vara mitt i skogen med en del hala stenar osv. Vilket visade sig stämma rätt bra...




Det var varierat underlag, asfalt, elljusspår, där jag fick guidning av en annan löpare då jag såg lite förvirrad ut i en korsning och inte visste åt vilket håll jag skulle. Tänk vad löpare är trevliga! Sen ut i skogen på smal stig som gick upp och ner, hala stenar massor med rötter, lera och allmänt knöligt och roligt! Efter det grusväg och asfalt igen.






Det gick inte fort, med det var kul!

Skorna var mycket sköna att springa med i skogen, men lite hårda för asfaltslöpning.

18.6 km blev det tillslut, inte så dåligt gissat av mig!

1 kommentar: