tisdag 26 november 2013

Alternativ till löpning

Foten fortsätter att krångla lite, (alltid är det något som gör ont på min kropp när jag springer).

Så jag begav mig till gymmet idag igen, tänkte att jag kunde väl köra kondition på maskinerna där.

24 minuter på crosstrainern, någon form av backintervaller valde jag som program. Svetten rann, så mycket så att det droppade in i mitt öra, uäck.....

Sen 10 minuter rodd, och det var jobbigt, men mest för smalbenen, fel teknik?

Sen var tanken att stakmaskinen skulle få sig en omgång, men den är välbesökt, tyvärr.

Körde lite armar, stakvariant i en maskin istället. Inte lika effektivt tror jag, men hoppas att gäddhänget fick sig en liten omgång i alla fall.



2 kommentarer:

  1. Låter ju lite märkligt att just smalbenen tar stryk...? Men svårt att uttala sig när man inte ser hur du gör.
    Anna gjorde en jättebra film som jag (faktiskt) hittade igen, när jag googlade. Kolla här. :-)

    http://trendotraning.se/2012/12/18/roddteknik-ratt-och-fel-i-film/

    SvaraRadera