måndag 20 maj 2013

Svettigt på gymmet

Börjar känna mig lite mer hemtam på gymmet som finns på jobbet.

Har liksom snappat upp en del övningar med fria vikter och gillar det mycket bättre än maskinerna.

Idag värmde jag upp på crosstrainern i 10 minuter.
Sen var det dags för benböj, utfallssteg (med vikter) och tåhävningar, sen lite armar, biceps och triceps fick sig en omgång, eller ja flera omgångar med lite olika varianter. Ryggen fick jobba lite, sen slängde jag mig på TRX- banden för lite magträning. Mountain-climbing och sväng med benen åt höger respektive vänster blev det i de.

Efter detta kryddade jag med lite fällkniven med 4 kg vikt, höftlyft med samma vikt, hålla benen och armarna rakt upp med samma vikt och lyfta uppåt ( ska tydligen vara bra för magmusklerna) sen avslutade jag med russian twist med en 6 kg:s boll.

Kände mig rätt nöjd efter mina 60 minuter på gymmet och ännu bättre blev det när middagen var klar när jag kom hem!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar