tisdag 14 maj 2013

Styrketräning och aj mina lår

Gick till gymmet idag, jobbgymmet, som så fint heter hälsolyftet.

Har under dagen känt av ryggen och lite framsida lår efter gårdagens pass, men inte så farligt. Men under uppvärmning som fick lov att bli på en crosstrainer, då alla andra maskiner var upptagna, så höll mina lår på att , vilken träningsvärk. Mjölksyran kom i stort sett på en gång och det blev en kamp med vilja och pannben för att trampa på i 10 (!) minuter.

Det där med indoor walking måste jag nog göra någon mer gång.

Efter den pärsen, tänkte jag om lite vad det gällde planen för styrketräningen, jag strök ben-passen!

Körde hårt med armar, mage och rygg. Både maskiner, fria vikter och TRX-band.

Jag undrar om man kan få en riktigt vältränad mage när man är över 40, eller är det som en tjek frågade en kompis till mig, blir magen sådär mjuk när man blir 40?

Imorgon blir det vila, eller musklerna ska få jobba hos kinesiologen istället.



2 kommentarer:

  1. Jag är bara 30+ och min mage är mjuk, trots att benen blivit mer "tajta" och hårda i och med löpningen. Tror att det kan gå, men det är nog väldigt svårt att få bort den... :-(

    Och visst är namnet "Indoor Walking" OERHÖRT missvisande?! Låter ju inte alls så jobbigt.. Haha!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mycket missvisande!
      Vi får jobba på med magträningen :)

      Radera