lördag 4 maj 2013

Men jag tror jag lägger av

Dagens löppass fick mig verkligen att fundera på det här med löpningen och varför jag springer och vad är Mitt syfte med löpning.

Det var tungt att springa, vaderna skrek och lungorna protesterade en del. Tog mig runt 10 km på en terrängslinga. Försökte fokusera på teknik och andning, men det gick så där.

Känner mig rätt less på att harva runt på kilometertider runt 6.20-6.45 tempo. Ibland ner strax under 6 min/km. Men förstår inte varför jag inte blir snabbare ( eller jo det vet jag ju egentligen, inte tillräckligt hård löpträning, slarvar med intervaller, inte tillräckligt tufft pannben).

Men vad vill jag då med min löpning?

Vill jag bli snabbare? Om jag vill det Varför vill jag det då?

Vill jag orka springa längre? Vad är då mitt syfte med det?

Ska jag springa lopp?

Eller är jag bara nöjd med Att jag springer?


2 kommentarer:

  1. Förstår dina tankar...Har själv funderat så. Jag vill fixa maran, men efter det så känner jag egentligen att jag vill springa för MIN skull, för att må bra. Nu upplever jag bara att jag försöker pressa en massa tider. Och fixa lopp, känns som om ett uppehåll behövs.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja man ( eller jag) behöver fundera lite vad jag vill. Men jag tror att jag vill bli lite snabbare...

      Radera