torsdag 2 maj 2013

Skogen, here I come

Terränglöpning är verkligen inte min starka sida. Men det ser roligt ut, låter underbart när man läser om det. Sen fick jag ju ett par terrängskor av maken för ett tag sen




Så jag visualiserade mig springandes i skogen längs små smala stigar och lite blöt mark som en gasell.

I själva verket frustade jag fram som en ångvält och kroppen (ffa vaderna och hjärtat) undrade vad i helsike håller du på med?

Hade dock läst att man ska inte springa så länge de första gångerna och det är Inte kilometertiden som räknas.

Så jag sprang ( och ja jag vilade ett par gånger också) i 30 minuter. I skogen, på smala stigar och på obefintliga stigar, genom lera och vatten.





Och, ja, jag kommer förmodligen göra om det!




Väl hemma igen körde jag funktionell träning i trädgården.

Benböj och utfallssteg hållandes en hockeyklubba för att hålla mig rak, 2*15 st.

Klev upp på bänk, drog upp ena benet och ner igen, svårt att förklara med ord, även detta 2*15



Sedan blev det lite balansövning, stå på ett ben, böj framåt medan det andra benet sträcks bakåt. 2*15 repetioner.

Sedan användes bänken till att träna triceps, 2*10.

Plankan med armlyft, 2*16.

Höftlyft med båda benen i backen, 2*15, sen gjorde jag ett tappert försök till att ha det ena benet sträckt och sen höja och sänka, detta orkade jag bara 2*5.

Armhävningar, inte varianten med knäna i, dog (typ) efter 5, men gjorde ytterligare 5.

Sen tio stycken fällkniven utan vikt.

Russian twist är ju inte lika rolig att göra utan vikt så jag tog tag i



Betongljusstaken och körde 2*16.

Sen var jag färdig, i dubbel bemärkelse!

4 kommentarer:

  1. Grymt bra jobbat!! Det är jobbigt i terrängen, så att du flåsar är inget konstigt... ;) Hejja!! :)

    SvaraRadera
  2. Grymt bra gjort! Och helt rätt inställning!
    Tempot är skitsamma. Man KAN inte jämföra tiden på 5 km i skogen med tiden på ett flackt 5 km-lopp (t.ex.). Helt omöjligt!

    Och du bygger mycket benstyrka i skogen! Bonus. :-)

    SvaraRadera