söndag 19 maj 2013

Pigga ben

Halsen och andningen gör sig lite lätt påmind fortfarande och jag hade inte tänkt springa långt idag pga av allt pollen som virvlar omkring.

Vädret var behagligt, solen hade gått i moln och temperaturen ca 19 grader. Tog med mig en liten flaska med vatten i handen.



Tanken var att springa min runda längs svartån som är 7 km, men när jag kom till avtagsvägen som skulle ta mig hemåt, kändes benen pigga och andningen fungerade fint, så då tänkte jag att jag fortsätter en bit till och springer milen istället ( bra med rundor man kan variera längd på). Vid vallbybron, där jag skulle springa mot Rönnby, tänkte jag, äh, fortsätter ner mot stan, sprang längs kolonilotterna och hälsade glatt på alla som påtade i sina små trädgårdar.

Vid 7 km var det slut på vatten, men inte på krafterna, så jag sprang mot en Statoil-mack, in där och fyllde på med vatten, och vände därefter hemåt.

Väl hemma landade jag på lite dryga 15 km i ett snittempo på 6.30 min/km. Då gjorde jag så att jag sprang 18 min och gick 2 minuter hela tiden.




Benen var pigga hela vägen, andningen fungerade, men väl hemma snodde jag tonåringens bricanyl för att släppa på trycket över bröstet lite.

Dock har jag känt efter att jag hade ätit lite dåligt innan,och förmodligen för lite vätska under passet, så lite lätt illamående har det varit. Men har pyttsat i mig resorb och mår nu bättre.

2 kommentarer:

  1. 7 tänkta km som blev 15..?! Riktigt bra! Skönt när kroppen är så pigg. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Skönt med pigg kropp för ovanlighetens skull

      Radera