torsdag 16 maj 2013

Backintervaller

Jag är ibland mer knäpp än lovligt, är pollenallergisk och har under den här våren för första gången känt att det varit tungt med andningen ibland. Men inte så att jag har avstått från att träna utomhus.

Så idag tänkte jag att jag skulle springa lite backintervaller i en liten slalombacke. Sagt och gjort!

Värmde upp med att springa 2 km. Gjorde löpskolningsövningar efter det, det var länge sen!

Sen var det då dags att utmana backen



Min tanke var minst fem gånger upp och lätt jogg ner, sen lite vila innan nästa intervall. Backen är ca 150 m lång.


Något brantare när man kommer upp en bit.

Det blev 5 gånger upp, men bara 4 gånger ner, för efter 5:e intervallen kändes det som att bröstet skulle sprängas ....



Vacker utsikt däruppifrån.

Joggade sedan lugnt en kilometer och avslutade med att stretcha på en brygga




Funderar på att ringa familjeläkaren imorgon för att ev få lite inhalationer utskrivna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar