torsdag 30 maj 2013

Lite intervaller

Ledig dag idag, så då kunde jag springa mitt på dagen, fast det var rätt varmt...

Nåväl dagens pass sprangs så här, 12 minuters uppvärmning (lite drygt 2 km), lite löpskolning, två kortare snabba "rusningar". Sedan 10*150 metersintervaller, med 150 meter joggvila ( kan man verkligen kalla det för vila när man springer? ) mellan intervallerna. Avslutade sedan med 15 minuters nedvarvning.

Jag blev förvånad när jag tittade på Garmin och såg att intervallerna sprangs mellan 4.13-4.35 -tempo. Det var länge sen jag sprang intervaller, länge sen jag hade lite fart under fötterna, idag var det härligt!

Liten pytteliten känning i bajsknä på väg hem, men det stretchade jag ut hemma.



1 kommentar:

  1. Bra pass och härlig känsla! Det är lite extra skönt med korta, när man märker att man kan hålla lite högre tempo. :-)

    Ta det försiktigt med knät. Håller tummarna!

    SvaraRadera