lördag 16 juni 2012

Tusingar i regn och motvind

Inget roligt springväder idag. Men med veckans icke-löpnings-ångest var det bara att klä på sig kläderna och ut.

Hade inte riktigt bestämt mig för vad och hur jag skulle springa, men så här blev det till slut

2 km uppvärmningsjogg i ett tempo på 6.10 min/km.
3 stegringalopp på ca 50 meter, med 50 meter lugn jogg mellan.
Sen 4 intervaller à 1000 meter.
1:a intervallen på 5.07
2:a intervallen 5.06
3:e interavallen på 5.13
4:e intervallen som sprangs i svagt motlut på 5:25

Nedjogg hem sen ca 2.4 km i tempo runt 6.10 min/km.

Intervallerna var kräkjobbiga ffa den sista. Men jag gjorde det!

Total längd på dagens pass 8.7 km.



2 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Det känns ju ändå så skönt efteråt. :-)

    SvaraRadera
  2. Kände mig extra nöjd idag pga vädret!

    SvaraRadera