tisdag 19 juni 2012

Transportlöpning

Har alltid tyckt att det har varit för långt för att springa hem från jobbet men nu känns det ok, och när jag kom på det, var det en häftig känsla. Har ändå utvecklats i min löpning.

Började med att åka buss till jobbet imorse, det tar nästan en timme, åker jag bil är jag på jobbet på 20, det är synd att det tar sån tid för det är rätt trevligt att åka buss.

Slarvade med att dricka och dåligt mellanmål, tror att det gjorde att benen kändes tunga under hela löppasset, plus att jag har lite träningsvärk.

Sol och lite moln, ca 18 grader varmt, skönt väder att springa i.

Efter tre km kramp i vaderna, stannar och stretchar, efter ytterligare 1 km dags att stretcha igen, funderar på att ringa maken, men övertalar mig att jag orkar en bit till. Vid 5.5 springer jag förbi "vårt" Ica och tittar efter vår bil men nej...

Vid 7, 5 km känner jag mig helt slut, funderar starkt på att ringa maken, att jag är nöjd med 7,5 km, men tar lite russin och vatten. Tänker att jag får väl gå sista biten, men jag springer ända hem. Det slutar på 10.3 km och ett snittempo på 6.22 min/km.

Känner mig nöjd med att ha tagit mig hem, springandes, att jag inte gav upp. Känner mig nöjd med att vara färdigtränad vid hemkomst.

Får nog transportlöpa fler gånger.




7 kommentarer:

  1. Kanonbra att du inte "gav upp"! Sånt bygger (ännu mer) pannben! :-)

    Jag har 43 km till jobbet, enkel väg. Vad tror du; två maror per dag blir lite väl mycket va? ;-)

    SvaraRadera
  2. Haha, ja lite jobbigt blir det nog, t.o.m en väg...

    SvaraRadera
  3. kanon bra jobbat!
    Jag har ca 500 meter till jobbet, så det blir inte mycket till transport löpning. Din sträcka däremot var ju optimal!

    SvaraRadera
  4. Härligt viljestyrka att du körde på hela vägen!! :D Riktigt grymt tempo med :)

    SvaraRadera
  5. Nej 500 meter är ju inte så långt, om du inte kör intervaller :)

    SvaraRadera
  6. Kul - tummen upp. Med några sådana pass per vecka kommer du långt!

    SvaraRadera