onsdag 27 juni 2012

Äntligen!

Ikväll blev det ett löppass!
Inspirerad av "rund är väl också en form" sprang jag uppvärmning i 3.5 km i 6 min/km-tempo. Ökade sedan i 2,5 km till att springa i snitt på 5.2min/km-tempo. Efter det var det nära till mjölksyra och jag flåsade på bra. Stannade och andades ett par minuter innan jag sprang hem i ett lugnare tempo, 1.8 km i ett tempo på ca 6.20 min/km.

Totalt i dag alltså 7.8 km (snittid 5.55min/km).

Efter det styrketräning med fokus på ben och bål!

Sol och sköna 20 grader, löparkjol och linne var dagens outfit!

Så härligt att inte vara krasslig längre!!



3 kommentarer:

  1. Härligt jobbat! Som sagt, det var varmt men skönt. :-D

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!! :-D
    Förstår att det är skönt att vara frisk igen. Och kul att jag kunde inspirera! :-)

    SvaraRadera
  3. Det är bra att gå tips av andra löpare om man inte riktigt har tänkt ut hur man ska springa!

    SvaraRadera