söndag 3 juni 2012

Sol och regn på långpass

Solen sken när jag drog iväg hemifrån på mitt långpass. Sprang för första gången med min vätskerygga, osprey verve 4. Knölade fast en jacka på ryggsäcken utifall att det skulle börja regna.

Efter 4 km öppnade himlen sig och det var inget fint regn den här gången utan nu öste det ner. Stanna och fort på med jackan!

Hejade glatt på människor som stod och tryckte under viadukter för att inte bli blöta. Efter 4 km till upphörde regnet, men oj vad kall min jacka blev. Tänkte på de som sprang igår och då blev nästa tanke, sluta gnäll, du har ju snart sprungit klart.

Efter 11.10 km på 1.09.27, snittempo 6.16/km, var jag framma vid min destination, svärföräldrarna där även maken befann sig.

Kaffe och morotskaka smakade bra efter passet.

Benen kändes pigga och jag tänkte en del löpteknik.

Ryggsäcken kändes toppen, den satt där den skulle, det var lätt att dricka ur den. Lite varm på ryggen blev jag i början. Få se hur det blir när det är varmt ute. Den enda nackdelen är väl skvalpandet, men det hör ju inte jag, efs jag lyssnar på musik :)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar