söndag 10 juni 2012

Söndagspasset

Det höll inte på att bli något pass idag, helt trött efter helgens arbete hamnade jag liggandes på soffan i växthuset och somnade nästan



Men lyckades övertala mig själv till att byta om, lurade hjärnan med att "vi ska inte springa så långt-tanken".

Det var inga lätta ben idag och viljan fick jag jobba med i stort sett hela passet.

Det var långpass som skulle springas idag, det blev 14.1 km i ett 6.18- tempo. Känner mig nöjd med den farten. Var alltså ute och sprang i 1h och 28 minuter, bra för kroppen att vänja sig att arbeta under så lång tid.

Sprang med vätskeryggan idag, tyckte att den skavde lite uppe vid halsen, men spände om remmarna och sen kändes det bättre.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat! Särskilt efter att nästan ha somnat. Jag hade nog INTE tagit mig ut efter det... Hihi! :-D

    SvaraRadera
  2. Ja det var jobbigt att övertala mig själv...

    SvaraRadera