söndag 17 juni 2012

Tåskada


Skojbråkade med maken idag, då hände det som inte får hända, min tå vek sig mot makens fot eller mot golvet och det kändes som att den gick av.

På med kyla, tårar i ögonen, något svullen och ont där tån sitter fast på foten.

Allt detta innan dagens långpass, som jag längtat efter att få springa.

Några timmar efter den lilla " olyckan" skulle sonen och maken ut på en kort runda, då sonen har börjat med försäsongsträning för bandyn. Tänkte att jag provar och följer med. 20 minuters löpning i ett för mig rasande tempo, 5.38 min/ km, vilket tempo ungen sprang i, men han orkade inte hålla det tempot riktigt hela vägen. Hade tänkt springa vidare men liten smärta i tån, gjorde att jag valde att avsluta löpningen och istället köra sonens bandy-styrketräningspass tillsammans med honom.

Så dagens träning, 20 minuters löpning, 3.6 km + 25 minuters styrka. Känns ändå ok, fast det "saknas"10 km den här veckan.


2 kommentarer:

  1. Aj aj aj. Hoppas det "bara" var en liten stukning då, så du snart är på banan igen!

    SvaraRadera