lördag 6 augusti 2011

Jag gav i alla fall inte upp!

6*1000 m på dagens schema.
Började med 2 km uppvärmning, benen kändes lätta och starka, skönt. Lite löpskolning innan det var dags för den första tusingen.

Dagens plan var att springa tusingarna på ett tempo under 5.15, men det gick inte riktigt. Den första kändes lätt och jag tänkte att det här är ju kul! Den andra tusingen kändes helt ok, inte lika lätt som den första. Tredje tusingen tänkte jag ge upp efter 350 meter, det sprutade mjölksyra i benen och jag ville bara stänga av klockan och gå hem. Men jag lurade hjärnan lite, slog av lite på farten, tänkte att jag springer hem efter den fjärde. Peppade mig själv de sista 300 metrarna med " kom igen nu" grymtandes där i skogen. Snacka om att cyklisterna jag mötte blev lika förvånade som jag blev.

Den fjärde tusingen kändes rätt ok. När jag hade vilat efter den tänkte jag att " äh, 2 till orkar jag". Så jag sprang även de två sista. Sen blev det väldigt långsam jogg hem i ca 1 km, där jag höll på att springa över de här


tanken var ju som vanligt en annan, typ 2 km nedjogg är ju bättre men min dörr fanns framför mig efter en km!

Tiderna för tusingarna, 5.11,5.04,5.29,5.13,5.24,5.20. Inte så bra tider, men jag gav i alla fall inte upp!

2 kommentarer:

  1. Härligt kämpat! Jag har också börjat köra tusingar på min väg att bli snabbare inför Tjemilen (som jag för bara ett halvår sedan aldrig trodde att lilla jag öht skulle klara). Jag undrar hur lång vila du kör mellan tusingarna samt hur du vilar. Rör det sig om ståvila exvis? Springer du tusingar på bana eller i terräng elle kanske på asfalt? Tell me more, jag är besatt! :-) Birgitta

    SvaraRadera
  2. Idag körde jag ståvila mellan intervallerna mellan 1.30-2 minuter ungefär. Dagens intervaller körde jag på en liten grusväg i skogen. Men jag brukar springa tusingar även på asfalt. Lycka till med dina tusingar!

    SvaraRadera