torsdag 11 augusti 2011

Intervaller

Veckans intervallpass avklarat, skönt! Men det gick bra, intervallerna gick i ett bra tempo. Lite känning i benhinnorna och benen stumnade till på nedjoggen, men det är helt ok efter 6 intervaller. Körde 3*(4 min+ 2 min) med 75 sek + 60 sek vila mellan. Tempot skulle ligga mellan 5.15-5.25 och två-minutrarna snabbare än de längre intervallerna. Lyckades inte hålla mig riktigt inom tidsramen.

Dagens pass i lite siffror
Uppjogg 2 km, 11.56 min, 5.56-tempo
Intervall 1, 4 min, 5.29-tempo
Intervall 2, 2 min, 5.10-tempo
Intervall 3, 4 min, 5.22-tempo
Intervall 4, 2 min, 4.57-tempo (!)
Intervall 5, 4 min, 5.24-tempo
Intervall 6, 2 min, 5.11-tempo
Nedjogg 1.62 km 6.18-tempo.

Man kan ju i alla fall se att jag håller ett rätt jämnt tempo genom intervallerna, samt att de korta gick snabbare än de långa.

Håller nu tummarna för att inte benhinnorna börjar krångla igen.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat Mia! Duktigt att du kör så mycket tempoträning. Kram

    SvaraRadera
  2. Tack Kajsa! Resultatet är smärtande benhinnor idag :( hoppas att det känns bättre imorgon, då det är distanspass planerat!

    SvaraRadera