tisdag 23 augusti 2011

Asfaltslöpning

Jag kan bli lite irriterad när det står i löpprogram att man ska springa 8 km i ett behagligt tempo 6-7 min/km. Jag har verkligen inte kommit till att det finns ett behagligt tempo när jag springer. Men det blev 8 km i 6.08- tempo längs skön asfalt under mina fötter. Det var behagligt, inga rötter, inga jobbiga backar! ( bara någon flack)

Trodde att jag skulle slippa diverse djur när jag inte var i skogen och sprang, blev något förvånad när en orm ringlade sig längs med cykelbanan, gillar de verkligen inte.

Dagens i-landsproblem var att jag var tvungen att äta innan passet, så då blev det middag, efs det finns en familj som också behöver mat. Kom ihåg till nästa gång, inte äta middag kort innan löpning!


3 kommentarer:

  1. Vanliga löprundor är det bästa! Bra tempo Mia. Vad har du för mål på tjejmilen ? Se till attt haka på någon 5.30 löpare och kör järnet! Är banan flack fixar du det lätt! Det sitter i huvudet.

    SvaraRadera
  2. härlig pass, förutom ormen.
    Vilket fält startar du i? Kanske kan springa ihop? :-)
    OM jag kan springa.. men det räknar jag med

    SvaraRadera
  3. Kajsa- sub 60 så är jag nöjd ;)
    Jalapeno- jag har ju inte sprungit något lopp med tidtagning så det blir väl första gruppen efter de seedade startfälten.

    SvaraRadera