lördag 30 juli 2011

Semester

Har under en veckas tid befunnit mig i stugan och den ligger så långt bort att internet inte hittar dit.

Det har varit en skön vecka med sol, bad, fiske, bärplockning och liiiite löpning. Har sprungit två pass bara, skulle ha sprungit igårkväll när det var lite svalare, men jag rensade ca 3 kg blåbär på eftermiddagen och det tog längre tid än vad jag väntat mig, så det blev inget pass.

Jag följer för närvarande ett schema för löpning på jogg.se, men efs jag inte har haft tillgång till internet så visste jag inte hur veckans schema såg ut. Såg nu när jag kom hem att enligt det så ska jag springa fyra pass den här veckan, varav två distanspass (10 km), ett intervallpass och ett tempopass på 8 km. Blir snävt att hinna med två pass till den här veckan! Känner mig lite stressad över att inte hinna med alla planerade pass den här veckan. Hmm måste nog försöka flirta med något internetbolag till nästa sommar......

Nåväl den här veckans pass så här långt har bjudit på en skogsrunda och en asfaltslöpa.
Veckan började med 8.24 km på ett medeltempo 6.17 min/km, genom de ångermanländska skogarna och förbi förvånade kor. Det andra passet var ett tidigt morgonpass längs med en rätt trist asfaltsväg, var lite feg för att springa i skogen, då jag under veckan fått höra massor med björn-historier. Passet var 6 km och sprangs i ett medeltempo på 5.52 min/km.

Nu återstår att se vad jag väljer för typ av pass imorgon, distans eller intervaller?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar