tisdag 5 juli 2011

7 km och ormar

Långa tunga 7 km idag.
Bestämde mig för att jag behövde lite variation i löpmiljö och tog mig till Björnön och sprang därifrån på den nya vägen ut mot Geddeholm (stavas det med e eller ä?), mjukt underlag, men annars var det inte så trevligt, hade nog trott att det skulle vara mer nere vid vattnet, men det var inget vatten alls. Det det dock fanns gott om var små ormar, slutade räkna när jag hade sett 7-8 st, riktigt obehagligt, är tacksam att de flesta ringlade ner i diket när jag kom flåsandes.

Den största missen var att jag hade glömt min ipod hemma, katastrof, ingen musik under hela passet och inget sällskap av S idag heller. Passet var långtråkigt, segt, tungt, inte upplyftande alls.

Dagens pass
7.18 km, 43.41 min, medeltempo 6.04, maxfart 4.23.

5 kommentarer:

  1. Usch, är egentligen inte rädd för ormar.. men det är när man inte är beredd på dom, som det blir så där läskigt. Var såååå nära att trampa på en när vi var ute o sprang i söndags.. blev lite tjoooande och ett extra stort skutt.. för att inte trampa på den lilla vännen.
    Trodde jag skulle skita på mig :-)

    En löparkjol är skickad och kommer troligen på posten i morgon :-)
    Men egentligen är jag ingen kjol människa, utan mer en klänning människa (äger ca 17-20 st vanliga). Så kjol köpte jag mest för att jag ville prova på... fast det jag egentligen vill ha är ju en klänning :-)
    Så efter att ha hittat den där grymma klänningen så kunde jag inte låta bli :-)
    Imorgon ska jag och en kompis slå till och beställa lite. Bra att kunna dela på frakten för den var inte billig!

    Kommer nog dröja nån vecka innan klänningen kommer.. men sen kan jag berätta både hur det är att springa i kjol och klänning!
    Känns som jag kommer att älska det!

    SvaraRadera
  2. Vad roligt att du har beställt en löparkjol. Ser framemot din recension av den och av klänningen. Samt att höra vad du får för reaktiioner av andra :)

    Är inte heller rädd för ormar, trodde jag......

    SvaraRadera
  3. Tack för inlägget i min blogg!
    Tänkte först ta bort det...när jag kom hem från löpturen var jag ju lugn igen...
    Men sen har jag fått positiv feedback på inlägget så det får finnas kvar. Alltid är det någon som tänker till.
    Ja, hade hoppats att kjolen skulle komma idag, men än så länge ingen kjol.
    Men den som väntar på nått gott... :-)

    SvaraRadera
  4. IDAG kom kjolen.. Satt perfekt. Lite kort kanske (?) men ganska skönt när det är varmt.
    Jag är ganska lång (177 cm) så den sitter kanske ännu bättre på nån som är lite kortare.
    Men jag tror jag gilla den.
    Jag som inte ens gillar kjolar *skratt*
    Funderar på att inviga den idag, tillsammans med mitt neongula linne ;-)

    SvaraRadera
  5. Åh, vad roligt! Väntar med spänning på ditt utlätande!

    SvaraRadera