fredag 22 juli 2011

Inte fort men långt

Dagens plan var att springa långt, längre än vad jag har sprungit tidigare. Mitt uttryckliga mål var 13 km, men medan jag sprang så tänkte jag att det vore roligt att klämma 15 km. Men jag skulle låta kroppen bestämma. Rundan som jag hade mätt ut var nästan 13 km.




Dagen till ära blev det korta tights, som jag egentligen tycker är rätt fula, men otroligt sköna att springa i, samt kompressionsstrumpor då benen kändes något stumma efter gårdagens intervaller.

Tog med mig vätskebälte med tre flaskor och så lite russin.

Lovade mig själv att det var ok att stanna med jämna mellanrum.

Första stoppet efter ca 2 km, kramp i vaderna,hm. Andra stoppet vid ca 4 km lite mer stretchning och dryck.


Efter ytterligare 2,5 km mera vätska.

Vid 8 km ringde telefonen, och jag önskade att jag haft visakortet med mig,


Då hade jag köpt en glass!

Vid 10 km stoppade jag i mig lite russin, ett besök i skogen och mer dryck



Vid korsningen hemma hade jag skrapat ihop 12,2 km så jag sprang bortåt och vände så att det blev 15 km totalt.

15 km på 1.34.55, medeltempo på 6.20. Trött men nöjd!

4 kommentarer:

  1. Superbra sprunget Mia ! Halvmaran är ju klar:))

    SvaraRadera
  2. Kanon pass!
    F-n va duktig du är!!!!!!!

    SvaraRadera
  3. Tack för era peppande ord!

    SvaraRadera
  4. Kajsa, det är låångt till halvmara än så länge.

    SvaraRadera