lördag 2 juli 2011

Intervaller i solen

Idag körde jag det passet som jag skulle ha sprungit i torsdags, intervaller.

2 km uppvärmning, 12,41 min. medeltempo 6.20min/km
sen lite löpskolning
efter det tre intervaller a 5 minuter, med två minuters ståvila mellan intervallerna.
1:a intervallen 940 meter, medeltempo, 5.18min/km
2:a intervallen 900 meter, medletempo, 5.33min/km
3:e intervallen 930 meter, medeltempo, 5.23min/km
nedjoggning 2 km, 12.49 minuter, medeltemp 6.24min/km

Totala sträckan 6.93 km, total tid ute, 46.31 minuter.

Boostade kroppen med en resorb innan jag drog iväg, vilket verkade fungera bra. Benen kändes rätt lätta och jag fick inte ont. Under andra intervallen, höll jag på att vomera efter ca, 2.30, men det vara bara att bita ihop och springa på. Undrar om det var resorben eller frukosten som gjorde mig illamående, eller ev. den snabba farten och ansträningen. Tror på det sistnämnda.

 Målet med intervallerna var att springa på ett tempo under 5.45 så jag är nöjd, kortare sträckor av intervallerna gick i 4.20-tempo. Lite för fort för mig, men jag har inte förstått hur jag ska se på min Garmin hur fort jag springer när det är intervall-läget.

Varmt ute, ca 25 grader, soligt och lite, med betoning på lite, blåsigt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar