torsdag 25 april 2013

Tjohoo löpning till jobbet

Efter mycket noggrann packning i onsdags av nya kläder, duschsaker, frukost, frukt och lunch tills idag, så fanns det ingen återvändo imorse.

Det var bara att springa till jobbet.

Lite nervös för att springa lite drygt 10 km på tom mage. Men jag hade med mig en nödgel som jag hade kunnat ta om det hade krävts.

Temperaturen var ca 3 grader kl 06.10 när jag drog iväg hemifrån, men med solen i ansiktet så kändes det aldrig kallt.

Kroppen kändes pigg, som alltid för mig så är de första 5 km jobbigast sen kommer jag liksom in i lunken.

07.10 stod jag utanför jobbet, nöjd med min prestation, nöjd med min start på dagen.

Har dock haft huvudvärk under i stort sett hela dagen, men har förmodligen i vanlig ordning druckit för lite.

Jag kommer absolut att springa fler gånger till jobbet!

10.5 km på 61 minuter.



2 kommentarer: