söndag 14 april 2013

Nya mål eller behövs inte det?

Funderar på om jag kommit så långt i min löpning att jag inte behöver ha ett lopp att springa, som morot för att ta mig ut?

I år har jag lite vaga planer vad det gäller löpningen. Hade tänkt springa Kungsholmen runt, men då jobbar jag. Vi ska springa vasastafetten med jobbet, men det känns mer som en rolig grej. Sen funderar jag på om jag ev ska springa Stockholm halvmarathon, men har inte bestämt mig.

Det är kanske så att jag har insett att det går inte snabbare än så här när jag springer, och jag kanske kan vara nöjd med det. Jag behöver inte jaga kilometertider, jag är duktig som tar mig ut och springer, och det får kanske räcka med det.

Tål att tänkas på!



8 kommentarer:

  1. Jag resonerar som du. Men ett lopp är onekligen motiverande så jag har anmält mig till ett par millopp. Det första nu den 4:e maj. Då va målet milen på 60 minuter men pga behinnor och förkylningar har jag lagt ner det o siktar på att springa hela varvet. Det ska bli kul ändå. Och en jädra grej! Jag? Springa lopp liksom?! Coolt!

    /Veronica

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lycka till! Det är roligt att springa lopp.

      Radera
  2. Jo ibland får man vara glad att hålla sig på en viss nivå, det kan vara stressande att hela tiden vilja springa mer, längre, snabbare... Löpglädje i fokus! Tack för fina gratulationen!

    SvaraRadera
  3. Nej, jag behöver inte ha lopp som mål. Jag tycker det är skönt att springa "bara ändå". Men det är ju individuellt. Många behöver det, andra inte. Du vet bäst. :-))

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tidigare år har jag " behövt " lopp för att ta mig ut för att springa. I år om jag springer ett lopp ska jag göra det för att det är kul att springa lopp, inte för att jag behöver ha det som mål.

      Radera
  4. Hej

    Har följt din blogg i över ett år. :)Började själv springa 2011.

    Jag tycker det är roligt att springa lopp. Jag får lite mer ork och energi då. Måste inte nödvändigtvis vara rekord varje gång.

    I år ska jag springa milloppet den 23 maj, Bellmanstafetten den 24 augusti, finansloppet den 28 aug och Sthlm halvmara den 14 sept. Vi kanske ses?!

    /Elisabeth

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var roligt att du har läst min blogg så länge. Visst är det så att lopp gör att man får lite extra energi.... Klart jag kommer springa något lopp, men det känns skönt att klara av att hålla igång löpningen utan ett lopp som mål!

      Kanske ses vi den 14 september

      Radera