söndag 7 april 2013

Långpass med lågpuls


Även denna söndag sprang jag lite längre men med styrning av pulsen. På twitter har det under de senaste dagarna diskuterats om Maffetone-metoden
springa med låg puls för att bygga upp kroppen.

Min puls skulle enligt den metoden ligga på 139 slag, men uj vad svårt det var. Pulsen hamnade mest runt 150 men var vid ett par tillfällen uppe på 160.

Idag var det tungt, trots det låga tempot. Benen var stela, skorna krånglade och fötterna somnade....

Det var skönt att stanna utanför dörren efter 1 timme & 25 minuters löpning, tror att jag landade kilometermässigt på ca 13.5 km, garmin dog 8 minuter innan jag var hemma.

Dock känns det skönt att kunna springa så länge utan att bajsknät krånglar alltför mycket!

1 kommentar:

  1. Jag försöker också springa med lågpuls just nu.
    Trodde jag skulle bli galen, men jag tycker det känns riktigt bra.
    Eller så beror det på att jag springer med liite för hög puls? :-)
    Jag är inte ritkigt säker på vad den ska ligga på.. så jag har höftat :)

    SvaraRadera