tisdag 9 april 2013

Skitpisspass

Hade med mig löparkläder till jobbet idag för att kunna springa på något nytt område idag.

Sol och lagom varmt för löpning var det. Parkerade bilen vid Mälaren och sprang längs vattnet



So far so good!

Redan efter 1 km började det strama i vaderna, benen var tunga och likaså andningen, trots att pulsen låg runt 148-152 bpm. Vid 1.6 km var jag tvungen att stanna och stretcha vaderna första gången. Fortsatte springa och fick under de 43 minuterna jag var ute och sprang, stanna och stretcha 5 gånger totalt.

Sprang i mina asics ds trainer, köpte de i höstas och har haft problem med ben och fötter som domnar ( mer än i andra skor) när jag springer med de. Kanske får de skorna degraderas till promenadskor. Eller kan det vara så att jag har fått en släng av kompartmentsyndrom?

Tungt var det i allafall!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar