tisdag 23 april 2013

Kinesiologen

Glömde att skriva om min date med kinesiologen igår.

Fick en tid igår kväll efter att jag via telefon förklarat mina besvär. Han tyckte inte att det kunde vänta, fick lite bassning om varför jag inte hört av mig tidigar...oops!

Nåväl väl där så konstaterades att jag hade låsningar i nacken, skuldror, bröstbenet och på lite fler ställen, det som var bra var att höften fortfarande var rak efter höstens behandlingar och jag inte har ont i knät.

Han började med att massera mina käkar, undrade om jag hade haft mycket att tänka på senaste tiden, han tyckte att jag var lite spänd.

Sen var det då dags för nacken, han kom till skallbasmusklerna, alltså där huvudet övergår till nacke, det tog 35 minuter att lösa upp de låsningarna. Här konstaterade vi att mina "inre väskor" varit alltför tunga senaste tiden.

1 1/2 senare var det klart. Jag var helt slut i kroppen och musklerna. Nacken känns betydligt bättre, men inte riktig bra.

Fick lite skäll för att jag alltid bara kommer när jag har ont, enligt honom är det bra att underhålla kroppen med lite massage/kinesiologi minst var 6:e vecka.

Ny tid är inbokad i alla fall!


2 kommentarer:

  1. Vad skönt att de hittade anledningen i alla fall.
    Jag skulle också behöva köra en "förebyggande" naprapatbehandling, men varför är det så svårt att få tummen ur!? :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bättre att göra en förebyggande än att behöva gå flera gånger när man har fått ont...så boka in en tid nu :)

      Radera