onsdag 6 mars 2013

Helg

Jag har helg mitt i veckan den här veckan, då jag jobbade helgen som var samt jobbar i helgen igen.

Så den här dagen började med mysfrukost med äldsta barnet, som började skolan idag efter lunch.



Sen for vi ner på stan, inhandlade en jacka till tonåringen, mötte upp maken för sushilunch och sen vidare till banken....

Efter det tog jag mig till gymmet, äntligen.

Lite uppvärmning på crosstrainer, efter det var det dags för sandsäck. Jag har en 8 kg på axlarna, går upp på ett bord som når mig upp till knäna, går ner och sen djup benböj. Detta gjorde jag 3*10 ggr.

Efter det var det dags för kettelbells som swingades, pressades, lyftes, twistades i diverse olika övningar. 30 sekunders aktivitet, 30 sek vila, 17 olika övningar, sen vila i 120 sek och en vända till.

Lite planka och sidoplanka samt några till triceps och bicepsövningar fick avsluta dagens gymträning.

Det var skönt att träna lite styrka!

Kvällen spenderas i soffan med ett glas vin, det är ju trots allt helg!

2 kommentarer:

  1. Låter som ett riktigt skönt pass.
    Och sushi som är så gott! :-)

    SvaraRadera
  2. Det var det! Grym träningsvärk efteråt!

    SvaraRadera