torsdag 25 oktober 2012

Löpningens betydelse

Tänk dig att inte få göra det som gör att du mår bra.

Om vi tar mig som exempel, jag mår bra av att springa (mer än vad jag trodde), löpning hjälper mig att rensa hjärnan efter en kaotisk dag på jobbet (läs 8! sjukskrivningar på samma dag), den gör att mina frustrationer inte går ut över någon oskyldig (familjen). Löpningen får mig att somna gott på kvällarna, om jag sover dåligt en natt, så blir jag ju lite halvgrinig, vilket inte är så kul för omgivningen. Löpning hjälper min mage att hålla igång, utan löpning får jag en mage som ser ut som att det huserar en liten bebis därinne, och det gör det inte.

Att inte kunna springa har alltså ödesdigra konsekvenser inte bara för mig utan även för min omgivning.

Så kära lilla vänster knä, höft och fot eller alla delar som är inblandade i det onda knät, kan ni bara sluta med det så att jag kan få springa igen?



1 kommentar:

  1. Håller tummarna för dig.
    Jag känner igen känslan. :-(

    SvaraRadera