tisdag 23 oktober 2012

Känslosamt hos kinesiologen

Äntligen var det dags för att få lite behandling hos kinesiologen. Eller ja, jag tyckte äntligen innan jag åkte dit.

Att gå till en kinesiolog är ju något helt annat än sjukgymnast eller naprapat, det mäts strömmar i kroppen, genom det känner han var man har ont eller vart orsaken till det onda sitter, säger kinesiologen iaf.

Mitt knäproblem mynnar antingen från fotens isättning eller från att min höft är roterad. Make sense?

Ont som fan gjorde det när strömmarna visade att musklerna upp till rumpan var spända som fiolsträngar. Fick lägga mig på sidan och skulle försöka dra upp benet mot magen, det gick inte. Tårarna rann längs med kinderna för det gjorde så ont. Knät gjorde ont.

Fick ligga på rygg igen och höften justerades och då gick det bra att lyfta knät mot magen... Plus att svanken var i stort sett borta.

Nåväl sessionen avslutades med kinesiotejpning med flera olika syften, räta ut foten, avlasta knät m.m






Förstås ska jag tillbaka, om 10 dagar är det dags igen, puh!

1 kommentar:

  1. Aj aj aj... Men skönt att det ändå verkar göra nytta!
    Kram

    SvaraRadera