tisdag 2 oktober 2012

Hos kinesiologen

Jag tror egentligen inte på alternativmedicin, men den här kinesiologen hjälpte mig med nackbesvär för några år sen som jag hade dragits med ett tag, och jag blev bra.

Så nu när jag fick ont i knät, bokade jag en tid hos honom, det kan ju inte skada (?)

Var där på förmiddagen, det trycktes, sträcktes och det knådades, fan vad ont det gjorde!

Jag hade korta ljumskmuskler, vadmuskler, lårmuskler på vänster ben och knutar i benhinnan ( eller ja, det var det benet som fick behandling). När jag gick därifrån var musklerna längre, alltså han släppte på spänningarna, knutarna var färre och knät tejpades med kinesiologi-tejp.

Det har under dagen blivit bättre successivt, kan vara för att jag har varit igång, eller så hjälper behandlingen. Får väl se hur det känns imorgon.

Ingen löpning dock på två veckor, alternativträning och promenader om det går...

Bokade iallafall en ny tid den 15 oktober.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar