måndag 1 oktober 2012

Långt skönt långpass....jomenvisst

Ledig idag, vad passar då bättre än ett skönt långpass?

Packade vätskeryggan med vätska, russin och lite pengar utifall att.

Mulet men ganska varmt kände jag efter 2.5 km, var tvungen att ta av mig jackan.

Hade ingen riktig plan för vart jag skulle springa, planen var dock att vara ute och springa minst 1 1/2 h.

Hittade en skogsväg som såg intressant ut, trodde att jag visste på ett ungefär vart jag skulle hamna, ack så fel jag hade. MEN jag kommer att springa där fler gånger mycket trevlig stig/ terrängbana.



Lite blött var det och jag drömde om terrängskor med lite mer vätmotstånd...

Efter ca 5 km fick jag en liten känning i vänster knä, stannade och stretchade. Började springa igen, kändes bra, men efter ytterligare någon/några km gjorde det ont igen, mer stretch



Sprang på ytterligare en km, fick stanna igen, stretcha, hade nu sprungit 9 km totalt, tänkte först fortsätta, men efter ett par hundra meter såg jag en cykelväg som gick hemåt, var klok nog och valde den. Sprang ytterligare en km, tvungen att stanna och stretcha igen. Men nu gick det inte att fortsätta springa, smärta var grym. Funderade starkt på att ringa maken, 3 km kvar hem. Började dock haltande ta mig hemåt. Det tog sin lilla tid....

Jag vill inte ha mer ont nu! Tycker att det räcker, eller är det så att jag helt enkelt är för gammal för att springa?

Sur? Japp!





2 kommentarer:

  1. Oh nice! Terräng is da shit! ;-)
    Men vad tråkigt med knät... Jag vet exakt hur du känner. Mitt ena krånglar nu med? Var/hur har du ont? Mitt sitter UNDER höger knä, i fästet. :-(

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ont på vänster sida av knät. Typ löparknä- ont...:(

      Radera