tisdag 7 augusti 2012

Vilket skitpass

Skulle träna direkt efter jobbet, hade jag tagit med mig kläderna från bilen? Nej! Orkade jag gå och hämta kläderna från bilen och tillbaka till jobbet för att byta om, en promenad på ca 400 meter? Nej! Redan där borde jag ha anat oråd.
Bytte istället om i bilen, och det är en konst vill jag lova att göra i en ford Ka. Framförallt sportBH:n, en sån man drar över huvudet, krånglade på mig den under min vanliga tröja.
Ute på Björnön var det tänkt att det skulle springas i backe. Uppvärmning i 3 km, långa kilometrar idag på mycket stumma, dumma, tunga ben. Det gick i väldigt långsamt tempo. Sen var det då dags för backen. 15 minuter totalt i backe, upp och ner, i en brantare backe. Tanken var att springa ca 2 km
på dessa 15 minuter. Jag hann 1.8 km. Alltså inte tillräckligt bra tempo här heller.
2 km nedjoggning var sen tanken, men med smärtor i Hjördis och Vera ( benhinnorna) trötta vader och tungt tungt steg blev det 1.2 km nedjogg.
Totalt idag 6 skitjobbiga, dryga, tunga kilometerar.

Så klart så öppnade sig himlen efter 300 meters löpning och regnet öste ner under hela passet! Såg ut som en tvättbjörn i ansiktet när jag kom tillbaka till bilen!

2 kommentarer:

  1. Är det DS Trainer du har köpt? *nyfiken*

    Jag är också en tempo-nörd, men just när det gäller backträning har jag insett att det är ansträngningen som räknas. Inte tempo.
    Så blev du riktigt trött, var det ett bra pass! :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja det är ds trainer! Tack för pepp, jag var helt slut efter backen!

      Radera