måndag 6 augusti 2012

Fartlek med nya skor

Mina nya skor anlände i fredags och idag var det dags för premiärturen.




2 km uppvärmning, 4 km fartlek och 1 km nedvarvning, så såg dagens pass ut.
Kändes ok, lite trött i benen, ffa i slutet av de 4 km, som vanligt drog jag iväg i ett rasande tempo de första fartlekspassen. Nytt för mig idag var att köra farten på måfå, mycket nyttigt för mig som har ett visst kontrollbehov. Lät naturen bestämma lite vart det skulle gå fortare, typ i uppförsbackarna.
De nya skorna då? De sitter som en smäck på foten. Bra hälgrepp, i början av passet kände jag av att sulan under trampdynan något tunnare än på mina nimbus13, men efter ett par km så kändes det inte längre. De får väl godkänt än så länge, känns som att det kan bli en favoritsko.
Kvällens middag, pastasallad med grillad kyckling, ruccola, tomater, gurka, majs, soltorkade tomater, oliver, fetaost. Såå himla gott!



Passet i tider
2 km, 12.08 min
Fartlek
1:a km 5:22 min, bästa fart 3:37
2:a km 5:16 min, bästa fart 3:46
3:e km 6:02 min, bästa fart 4:22
4:e km 6:21 min, bästa fart 4:02 ( den här km var det väligt korta pass av snabb fart och långa pass långsammare fart)
Nedjogg, 1 km, 6:16 min.

4 kommentarer:

  1. Heja heja! Jag letar oxå nya skor eftersom mina nimbus 13 är utslitna. Vad hittade du för några? Nån bra sida på nätet?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det här är ett par asics ds trainer. Lite lättare sko än nimbus. Köpte de från startfitness.uk

      Radera
  2. Okej! Tack! Får leta lite jag med. Lycka till med träningen! /Sofia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inte så svårt att hitta... Lycka till!

      Radera