lördag 18 augusti 2012

Långpanna

Efter många om och men kom jag till slut iväg på långpass.
Mulet, svag vind, ca 17 grader ca, perfekt väder alltså.
Vätskebältet fylldes med sportdryck, surar lite för att mitt bitevalve på löparryggan är trasigt, redan. Någon som vet om man kan köpa ett nytt (osprey)?
Drog iväg, benen kändes rätt pigga, är lite svårstartad i början av pass, efter 6 km var jag tvungen att knyta om skorna, kände inte tårna i vänster fot.
Jag svettas ganska mycket i början av pass, men sen lägger det sig lite liksom, så vid 11 km börjar jag känna mig kall, t-shirten kändes kall mot kroppen. Det är ett problem tycker jag, inte kul att känna sig kall mitt i ett lopp...
Vid 14 km började jag känna av lite träningsvärk/smärta i rumpmusklerna. Trots det kände jag mig stark, och njöt av att springa. Passade på att sjunga högt några strofer bara för att det kändes så bra!

Nöjd stoppade jag klockan på 17 km när jag kom hem. Snittempo 6:10min/km, totalt 1:44:50.
Nu smågodis och film med familjen!

4 kommentarer:

  1. Vad gött att du hade flyt i löpningen!! :-)

    SvaraRadera
  2. Jättebra tempo för ett långpass ju! *avis* ;-)
    Jag sitter här och försöker komma ut (väntar på sambon). Men det känns segt idag... :-P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kommer säkert gå hur bra som helst!

      Radera