fredag 10 augusti 2012

Långpass med fartökning

Den här helgen åker vi till Öland och då tänkte jag ta springledigt, därför sprang jag helgens långpass idag istället.

14 km med fartökning ner mot 5.20-tempo efter 60 minuters löpning.

Perfekt löpväder idag, 18 grader och mulet. Såklart springkjol, dock inte de nya skorna utan det blev nimbus 13 istället, perfekta bälte med tre fyllda flaskor.

Första 7 km lyssnade jag på podradio, och då var tempot något långsammare, sen blev det musik och då går det genast lite snabbare. Vid 61 minuter hade jag sprungit 10 km, så då ökade jag på tempot under 2 km, första gick på 5.17 min, andra gick på 5.09 min och då var det två små uppförsbackar. Blev trött men inte så farligt som jag hade trott. Sen gick de två sista km som en dans hem!

Snittiden på dagens pass 6:03 min/km.



3 kommentarer:

  1. Så himla starkt gjort! Slutet har du riktigt bra tid, snabb som tusan.

    SvaraRadera
  2. Tack! Det kändes bra. Träningsvärk idag, skönt!

    SvaraRadera