torsdag 30 augusti 2012

Så skönt att springa!

Idag snörade jag på mig mina asics för att äntligen springa en runda. Prova hur det kändes i foten.

Åh det var helt ljuvligt att få springa, jag njöt varenda steg de första 673 metrarna.... Sen kändes det i foten, på vänster sida. Saktade ner tempot lite, tänkte att jag måste nog bara bli varm först. Sprang vidare och det kändes bättre efter ett tag, vid 2,5 km gjorde det dock ont, så jag stannade och strechade, hade ingen telefon med mig så att jag kunde ringa efter skjuts.

Så jag sprang hemåt, inte alltför ont, annat än i uppförsbacke när jag var tvungen att ta i lite.

Men väl hemma, när jag snörade av mig skorna så kände jag att NEEJ, ONT, AJ, SKIIIIT!

Lite planka på det, 5 dagen och lite annan styrketräning.

Sitter nu och hoppas på att foten ska kännas bra när jag vaknar imorgon. Annars får jag nog flirta med en läkare om en remiss till röntgen....

Men oj vad det var härligt att springa igen!!

2 kommentarer:

  1. Ja, du måste verkligen kolla upp foten...
    Men vad skönt att det ändå kändes bra att ge sig ut i dojjorna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nu kommer jag nog inte undan....

      Radera