onsdag 18 april 2012

Ska man behöva vara rädd?




I dagens tidning kunde man läsa om en man som försökt våldta en kvinna när hon passerade ett motionsspår i centrala västerås, ytterligare en kvinna och två unga flickor har känt sig hotade.

Sånt här gör mig galen, en knäpp jävla man som ska uttrycka sin makt på det vidrigaste sätt som finns. Usch och fy och blä!

Jag blir rosenrasande, känner mig kränkt som kvinna och rädd. För vem fan vill träffa på en sån här galning när man är ute och springer?

Det finns nu en Facebook-aktivitet,som en tjej som heter Sara har dragit igång, man ska manifestera mot detta genom att komma till motionsslingan och gå eller springa tillsammans på lördag. Jag kommer att vara där!

Nåväl dagens löpning blev trots allt på en motionsslinga, ensam, eller ja, det var ju fler där men inte i mitt sällskap. Jag sprang 5 km i ett 6.20-tempo, ruskigt dåligt tempo, skyller på uppförsbackarna tror jag.

Jag var väldigt vaksam och sprang och såg mig omkring hela tide, samtidigt som jag försökte tänka på allt jag lärde mig igår. Gick så där.

Men jag såg den här ståendes i skogen, typ 5 meter ifrån mig...




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar