söndag 29 maj 2011

Nöjd!

Dags för ett långpass idag, planen var 8 km, men familjen skulle till svärföräldrarna för morsdags-fika. Så jag bestämde mig för att springa dit, eller i alla fall en bit av vägen. De första 16 minuterna var jobbiga, kom inte in i någon bra rytm, men sen gick det bättre. Kände mig stark efter vägen, måste nog bli mitt mantra, jagkännermigstarkjagkännermigstark. Sprang hela vägen hem till svärföräldrarna!




10.2 km på 63 minuter! Så fort har jag aldrig sprungit så långt! Medeltempo 6.31 km/h snabbaste 4.41 km/h. Det finns nog en chans att springa sub 60 på milen den här säsongen. Jag är nöjd!

Ingen känning i benhinnorna, men nu har jag lite ont i höger höft....

2 kommentarer:

  1. Det enda som avgör hur långt du kan springa sitter i huvudet. Farten avgör sträckan. Du är en marathon tjej!!!

    SvaraRadera
  2. Det skulle bli 4,25h på en mara! Där ser du :)

    SvaraRadera